Kale 3500 Turbojet Motor

Başlatan 7Skies, Eki 02, 2015, 09:24 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

7Skies


Bu yıl içinde SSM in Turbofan motor için Kale ile sözleşme imzalaması beklenebilirmi.
Kale halihazırda  Turbofan motor için uğraşıyormudur. SSM den böyle bir olur almışmıdır sözleşme imzalanmadan.

. Mesajı Paylaş
.

anafor2016



Paylaşılan bu tanıtım fotosundaki kişi kim?  Reklam amaçlı mı diyeceğim, anlam veremedim.  Mesajı Paylaş

Göktuğ

S&H 173.sayıdan.

Çalışır durumdaki iki Kale-3500 Turbojet Motor prototipinin uçuş testleri için Haziran 2o16'da [daha önce Nisan 2o16 olarak açıklanmıştı] Savunma Sanayi Müsteşarlığı [SSM]'na teslim edilmesi planlanmıştır.Diğer yandan Mart içinde edindiğimiz bilgiye göre bir füze projesinde değerlendirilmek üzere TüBiTAK yurt dışından turbojet motor tedarik etmek üzere bir çalışma başlatmıştır.Konuyla ilgili olarak Nisan içinde elimize ulaşan son bilgiye göre söz konusu motor tedarik çalışması SOM-J Projesi kapsamında gerçekleştirilecektir. Kale-3500 Turbojet Motorunun mevcut özellikleri ile SOM-J Füzesi için istenilen performans karakteristiklerini karşılayabilecek kapasitede olmadığı,bu yüzden yurt dışından turbojet motor tedarikinin gerçekleştirileceği belirtiliyor. Mesajı Paylaş
Bilen söylemez,söyleyen bilmez.

neosinan

Belki bunları sormak için erken olabilir ama Açıkça soracağım, Kale 3500 tamamen başarısız bir proje mi? Niye kabul görmedi? Mesajı Paylaş

saladin

Ben asagidaki alintiyi Kale  icin dusunmustum:

.. Diğer partilerde [ve seri üretim fazı altında imal edilecek füzelerde] ise şirket tarafından yeni geliştirilen ve TR40 ile TR50 arası bir performansa sahip olması planlanan yeni bir turbojet motorun kullanılması bekleniyor. Yeni motora yönelik sipariş sözleşmesinin 2o16 ortasına kadar imzalanması bekleniyor. Turbojet motor teslimatları genellikle Tₒ+12 ay gibi bir takvim dahilinde gerçekleştirilmektedir. Söz konusu yeni motorun Artırılmış Menzilli SOM [SOM-ER] Füzesinde de kullanılması bekleniyor. Mesajı Paylaş

neosinan

Bende öyle tahmin ettim ama Kale Aeronun siteside Kale3500le ilgili tek bir referans bulamadım. Mesajı Paylaş

Destiny

SH'ye göre KALE motoru teslim edecek bu aylarda ve entegrasyon/testleri olacak. SOM-J isterini karşılamaması motorun kötülüğünden değil dikkat ederseniz o isteri SOM'un öncü motoru TR40'da karşılamıyor. Belki boyut, yakıt tüketimi, itiş gücü vs.. ile alaklı bir durumdur sonuçta SOM'dan küçük bir füzeden yüksek rakamlar bekliyoruz normaldir. Bu arada GEZGİN için Turbojet motoru kullanılması tercih edilmiş. SH Mesajı Paylaş

BETONBEY

Kale 3500'ü teslim edip hemen bir üst segmente geçmenin telaşında...

TR50 ayarında yada üstü bir turbojet motorun altyapı çalışmasına başlamışlardır bile. Sonuçta gideri var ;) Mesajı Paylaş

ocay

Kale'nin motoru şimdilik sanırım sadece SOM için Mesajı Paylaş

neosinan

Böyle bir yazı beni işkillendirdi. İnşallah herşey düzgün ilerliyordur zira benim düşüncem gezgin ve Som Er motor projelerinden kazanılan know howin üzerinden uzun vade de güzel şeyler yapacağız. Bunlar daha büyük projeler için deneme benim gözümde. Mesajı Paylaş

süper çavuş

Kara saldırı amaçlı bir seyir füzesi ile gemisavar amaçlı seyir füzesinin devamlı hızı , manevra yeteneği çektiği G yükleri arasında önemli farklar vardır muhakkak , motorunda bu farklılıkları karşılayacak bir motor olması gerek .. Mesajı Paylaş

süper çavuş

SOM 'dan 2 küsür kat daha ağır , yaklaşık 2 kat daha ağır savaş başlığı taşıyan  ve çok daha büyük olan Scalp-Naval füzesinde de TR-50 TJ motoru kullanılıyor bildiğim kadarıyla ,,
Kendi milli TF motorumuzu yapıncaya kadar tedarik edilebilir olan bir uygun TJ ile SOM-ER ve GEZGİN'i donatmayı tercih etmiş olabiliriz bu sebeble .. Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

Turbofan motordan vazgeçilip yerine turbojet tercih edilecek olmasının altında yatan neden, basitlik, hafiflik, ucuzluk ve verimlilik kriterleridir diye düşünüyorum.

Turbofan motorların turbojet motorlara göre en önemli avantajı, düşük hızlarda da verimli olmalarıdır. Yani bir uçağı pist başından hızlandırıp, kalkış yaptığı düşük hızlarda bile turbofan motorlar yüksek verim ve düşük yakıt tüketimi sunarlar.

Ancak, turbofan motorlar, turbojet motorlara göre daha iri, karmaşık, ağır ve pahalıdır.

Siz zaten füzeyi yüksek hızla uçan bir uçaktan ateşlemeyi, ya da booster vasıtasıyla yüksek seyir süratine eriştirmeyi düşünüyorsanız, turbofan motor kullanmanın avantajları ortadan kalkmış demektir.

Bu durumda, daha küçük, basit, hafif ve ucuz olan turbojet motor tercih etmek daha makul olabilir. Çünkü yüksek hızda turbojet de verimli bir motordur. Mesajı Paylaş

anafor2016

S&H biraz göz attım, sanki Kale takvim'in gerisinde kalmış.

Atmaca, Som-J ve SOM-ER'de Fransız motoru kullanılacakmış. SOM-J de ilk etapta TR-40 kullanılırken ilerleyen safhalarda Fransız ürünü TR-40 ile TR-50 arası performansa sahip bir motor devreye alınacakmış. 2016 da motor siparişleri için fransızlarla anlaşma yapılacakmış. Tedarik süresi anlaşmadan itibaren 12 aymış. Mesajı Paylaş

putty

Jet motoru dünyanın en zor işidir. Bunu üretebilenlerin sayısından kolayca anlayabiliriz. Uzaya uydu gönderenden daha az jet motoru üreten var. Bu işle uğraşırken toleranslı olmak gerek projelere karşı. Döner dolanır bu iş kotarılır Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter