Kale Grubu

Başlatan 7Skies, May 23, 2016, 08:51 ÖS

« önceki - sonraki »

7Skies

May 23, 2016, 08:51 ÖS Last Edit: May 23, 2016, 08:58 ÖS by 7Skies

 Kale Grubu kurucusu ve Onursal Başkanı İbrahim Bodur, tedavi gördüğü Florence Nightingale Hastanesi'nde vefat etti.

 FATİH CAMİİ'NDE YARIN TÖREN DÜZENLENECEK

Yarın Fatih Camisi'nde öğle vakti kılınacak cenaze namazının ardından Bodur'un cenazesi Çanakkale Çan'a götürülecek.

ÇARŞAMBA GÜNÜ DEFNEDİLECEK

Cenaze, 25 Mayıs Çarşamba günü Kaleseramik Fabrikaları Camisi'nde kılınacak öğle namazından sonra Nevruz Köyü'ndeki aile kabristanına defnedilecek

https://www.youtube.com/watch?v=o0HjfJcZ0JM

Mesajı Paylaş
.

canıtez

ROLLES ROYCE İLE ORTAK TESİSTE YER SIKINTISI


Kale Grubu, 60'ıncı yılında büyümeye yönelik planlarını açıkladı. 60'ıncı yıldönümü töreni sonrası ülkenin içinden geçtiği zorlu dönemlerin ardından hızlı bir toparlanma içerisine girdiğini anlatan Kale Grubu Başkanı Zeynep Bodur Okyay, uçak motoru ve savunma sanayiinde gelinen son noktaları anlattı.

Gazete Habertürk'ten Hasan Örnekoğlu'nun haberine göre, bu sene sonunda ilk jet motorunu teslim edeceklerini belirten Okyay, yapılan testlerin ardından hedeflenen noktaya geldiklerini söyledi.

Savunma sanayiine ağırlık vermeye başladıklarını anlatan Okyay, tamamen yerli üretim olan tüfeklere yeni siparişlerin eklendiğini ifade ederek, "Tüfek üretiminde çok iyi bir noktaya geldik. Birden çok tüfek geliştirdik ve yurtdışına piyade tüfeğinden başka tüfeklerle de açılacağız" şeklinde konuştu.

UÇAK MOTORU YAPILMAYACAK İŞ DEĞİL

F-35 savaş uçakları için üretilen parça sayısının da 400 adedi geçtiğini belirten Okyay, "Biz uçak motoru parçası üretiyoruz, uçak motoru yapmak seviye olarak zor ama yapılmayacak iş değil. O yüzden yatırıma devam ediyoruz" diye konuştu. Okyay, grup olarak 2017 ciro hedefini tutturabileceklerini kaydetti ve 2 milyar TL'ye yaklaşmaları gerektiğini söyledi. 2016 yılını 1.7 milyar TL ile kapadıklarını açıklayan Okyay, toplamda 5 bin 200 istihdam olduğunu ve 5 yılda 350 kişi kadar alım yapacaklarını da söyledi.

BANDIRMA İKİNCİ BÜYÜME ALANI OLABİLİR

Zeynep Bodur Okyay, RollsRoyce ile üretim alanlarının Bandırma olup olmayacağının henüz netleşmediğini belirtti ve yer konusunda sıkıntı yaşadıklarını söyledi. Okyay, 30 bini aşkın kişinin Çan'da bulunan Kale fabrikalarından emekli olduğunu hatırlatarak, Bandırma'nın da Çan gibi ikinci büyüme alanı olabileceğini söyledi. Çan nüfusunun 52 bin civarı olduğunu belirten Okyay, "Çan'ın neredeyse yüzde 90'ı bizden emekli oldu" dedi.

http://www.airkule.com/haber/YERLI-MOTORDA-YER-SIKINTISI/27809 Mesajı Paylaş

7Skies



"HAVACILIK'TA YENİ BİNA, 1.5 YILDA DOLAR"

 

"Kale Havacılık'ta hızla büyüyoruz. Yeni bir bina yapıyoruz. 1.5 yılda içi dolacak. Türkiye'ye teslim edilecek ilk F35'e, 400'ün üzerinde kritik parça verdik. Motor parçalarını üretir hale geldik. Turbojet motor geliştirme projesinin yüklenicisiyiz. Bu da Rolls-Royce ile stratejik ortaklığa götüren önemli unsurlardan biri. Türkiye'nin milli savaş uçağı projesi TF-X olmak üzere, ülkemizin ihtiyaç duyduğu uçak motorlarını geliştirmeyi hedefliyoruz. Başarabilirsek, ülkemiz Cumhuriyet tarihinin en büyük teknoloji yetkinliğini elde etmiş olacak." Mesajı Paylaş
.

putty

SOM motoru ne oldu onu söylesinler öbür işler havadan gelen beleş kolay işler. Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Vaktiyle Dünyanın en büyük ülkesi yeni bir savaş uçağı yapmaya niyetlenmiş. İşi de ML adlı havacılık şirketine vermişler. ML de E-53 isimli uçağı yapmış. Bir ülke de o programın ortaklarından biri olmuş ve uçağın üretiminde pay sahibi olmuş...

ML, uçağın üretiminin büyük bölümünü o ülkenin havacılık ve uzay şirketine vermiş. Küçük bir bölümü de çelik Kalıp adlı bir firmaya. O ülkede bir de savunma işlerinden sorumlu bir müsteşarlık varmış. E-53'ün gövde parçasının yapımını üstlenen ulusal havacılık ve uzay şirketine, "sen zaten bu işi biliyorsun, üstlendiğin iş yükünü yan sanayiye de dağıt ki, işi onlar da öğrensin" demiş. Bunun üzerine ulusal havacılık ve uzay sanayi, elindeki işin bir bölümünü yan sanayiye dağıtmış. Bizim Çelik ve Kalıp şirketi buradan da bir pay almış...

Ulusal havacılık ve uzay şirketi, tezgah ve eleman yatırımını, plan ve programlarını buna göre yapmış. Kendi üretim faaliyetlerini eksiksiz yerine getirmiş. Gel zaman git zaman Çelik Kalıp şirketinden hiç bir teslimat yapılmamış. Onca uyarıya baskıya rağmen Çelik Kalıp, Ulusal havacılık ve uzay şirketine taahhüt ettiği işlerin hiç birini göndermemiş. Ama öte yandan ML şirketinden doğrudan aldığı üretim işlerini eksiksiz yerine getirmiş. Ulusal havacılık ve uzay şirketi, çelik kalıp'tan hiç bir iş gelmeyince, çelik kalıpın üstlendiği tüm işleri kendi yapmak zorunda kalmış. Ama gerek tezgah ve gerekse eleman planlaması bu işleri kapsamadığı için 3 vardiya çalışmasına rağmen ML şirketine verdiği teslim tarihlerini tutturamamış, teslimatta gecikmeler yaşamış...

ML ise çelik kalıptan eksiksiz buna karşılık ulusal havacılık ve uzay şirketinden gecikmeli teslimatlar gelince çok sinirlenmiş. O ülkeye verdiği gövde işini başka bir ülkeye vermeye kalkmış. Çelik Kalıp şirketi kendi yüzünden oluşan bu durumu uzaktan zevk ile seyredip, gövde işini de kendisine almayı umuyormuş. Allahtan o ülkenin savunma işlerine bakan müsteşarlığı ilk kez dik bir duruş sergilemiş de ML şirketi gövde işini ulusal havacılık ve uzay şirketinden alamamış. Hala o gövde parçasını ML şirketi dışında üreten tek şirket halini korumuş...

Meşhur Çelik ve Kalıp şirketi bu kez de tüfek işine el atmış. O ülkenin beceriksizliği Dünyaca meşhur kurumunun, yıllarca süren ve astronomik paralar harcanan, ama sonunda ilk kez doğru dürüst bir sonuç elde ettiği tüfek işine kanca atmış. Kamuoyunu öyle bir inandırmış ki herkes gerçekte tüfeği, ilgili kurumun değil Çelik Kalıp şirketinin yaptığını sanıyormuş...

Çelik Kalıp şirketinin gözü doymak bilmiyormuş. Bu kez de jet motoru işine girmiş. Binalar yaptırıp içini insanlarla doldurup o ülke halkına umutlar aşılamaya başlamış.

Gözü doymayan Çelik Kalıp şirketi bu kez de insansız deniz araçları işine girmiş. Bu amaçla o ülkenin bilimsel araştırma kurumundan çuval dolusu para almış. İnsansız deniz platformu olarak da genel müdürün oğlunun artık binmekten sıkıldığı jet skiyi seçmiş. Sözüm ona liman ve askeri tesisleri jet ski ile koruyacakmış. Her proje denetiminden bir gece önce raporlar grafikler hazırlanıp, güya yüzlerce klasör iş yapıldı izlenimi veriyormuş. Ama bu konu başka bir sefer kalsın... Mesajı Paylaş

bnb

#5
Eyl 04, 2017, 04:17 ÖÖ Last Edit: Eyl 04, 2017, 04:22 ÖÖ by bnb
O halde bu devlet çelik kalıp'ın ku ülkesinin roro şirketiyle "uçak motoru yapıcaz" sözüne de itimat etmiyordur?

Peki mos füzesinin motoru? İyi gidiyor diye duymuştuk? Mesajı Paylaş

7Skies


Tabi bizim Kale şirketi boyle bir şirket değil. Yukarda bir bolumunu yazdığım yazının tamamında yerli otomobil içinde şoyle bir bolum mevcut.

http://www.gazetecan.com/haber/zeynep-bodur-piyasada-nakit-kalmadi-herkes-barter-istiyor-5964.html

"YERLİ OTOMOBİL İÇİN TEKLİF GELDİ"

 

"Sanayi Bakanlığı´ndan yerli otomobil motoru için teklif geldi. 4-5 kez oturduk konuştuk. Ciddi ciddi inceledik. Ancak baktık burada bir tecrübemiz yok, katkı vermemiz kolay değil. Bilmediğimiz işe girmeyelim dedik. Affımızı rica ettik. Ancak ileride enerji ile ilgilenip pil üretimine girerek yerli otomobile bağlanabiliriz. Yerli tüfekte çok iyi gidiyoruz. Yeni siparişler var. Model sayısını 5´e çıkardık." Mesajı Paylaş
.

turkdefence

ZAI'nin elinde teslimat gecikmelerinde veya hiç teslim edilmemesi durumunda işleyecek bir taahhüt yok muymuş?

Nasıl bir üretim planlaması ki backup planı yapılmamış olsun. Aldığın işi alçak yükleniciye teslim ettin ama ya işi teslim edemezse diye bir plan neden yapmadın? Veya işi alt yüklenicilere dağıttan siyasi kurum, neden dağıttırdığı işlerin takibini de yapmaz!

Tamam bir de hikayenin diğer boyutunu ben yazayım, farklı bir firma üstünden:

Bir firma bir diğer firmaya anlaşır bir ürün siparişi verir, siparişi alan firma firmanın istediği alman yazılına kadar her şeyi tedarik eder, milyon dolar verip 7 eksen tezgah satın alır, eğitim verir. üretim planlar. İlk parti siparişler teslim edilir, ikinci parti siparişte firma çıkar yeni bir alt yükleniciye işi havale eder; yeni yüklenici de 7 eksenli alaman tezgahından ve tezgahın çalışması için gereken alaman sap saman yazılımından almak zorunda kalır.

Peki bir alt yüklenici işi neden alamaz! Veya bir alt yükleniciye işi size vereceğiz ama şunlarınız eksik, veya işi size vereMEyeceğiz şunlarınız eksik denilmez? İlgili alt yüklenicinin alanında uzmanlaşması neden sağlanmaz!



Mesajı Paylaş

HDS

@Sabri, Sav San firmalarımızın "tedarik" yahut "satın alma" kısımları ile görüştükçe sorularına cevap buluyorsun. Biz firmaların hep IDEF'te orada burada "ürün" olarak ortaya çıkan "mühendislik" ürünleri kısmı ile ilgileniyoruz. Oysa Türkiye'de başta Sav. San. olmak üzere hemen hiç bir sektörde mühendislik yahut imalat "challenge"ları yok. Olsa da "yok".

Ancak çalışır bir ekonomik-endüstriyel ekosistem'i başta yönetim, finans, insan kaynakları, meslek içi eğitim, iş geliştirme, satış, yer yer pazarlama, tedarik ve satınalma, tedarikçi ve alt yüklenici geliştirme bölümleri oluşturur. Mühendislik ve imlata kısımları yukarıda senin de söylediğin gibi bir milyona 7 eksen tezgah ve yazılımlar alınıp üzerinde ter akıtılarak öğrenilir. Türkiye bir Mısır değil, Uganda değil. Bu konuda derinlikleri var.

Firmalarımızın çok azı bu "soft" taraflarla ilgileniyor. Vakıf şirketleri başta olmak üzere Sav. San. firmalarımız ise bence kırılıyorlar bu konuda.


Mesela; Kendin tanıştın, Baykar'ın silahlı İHA konusundaki hudutsuz bilgi saçılımları "yetkin" ve ağırbaşlı bir "sektör"le hiç uyuşmayacak şeylerdi. ama bu en göze batanı. Daha bir dolu şey var anlı şanlı firmalarımızın yaptığı. Sadece Sav. San. da değil. Her sektörümüz böyle. Mesajı Paylaş

canıtez

Kale Grubu Rolls Royce ile uçak motoru üretecek

TBMM Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonu Başkanı Ziya Altunyaldız, 'İngiliz şirketiyle bir yerli firmamız, yerli jet motoru üretilmesi ve bunun 'know-how'unun Türkiye'ye ait olmasına yönelik anlaşma sağladı. Önümüzdeki dönemde ülkemiz kendi yerli jet motorunu üretme noktasına gelmiş olacak.' dedi.

AA muhabirinin edindiği bilgiye göre, geçtiğimiz günlerde, Kale Grubu ve dünyanın en büyük uçak motor üreticilerinden Rolls-Royce, Türkiye'ye uçak motorları geliştirmek için anlaştı.

Yüzde 51 Kale Grubu, yüzde 49 Rolls-Royce ortaklığıyla bir şirket kuracak olan iki grup, başta Türkiye'nin milli savaş uçağı projesi TF-X olmak üzere, ülkenin sivil ve askeri alanda ihtiyaç duyduğu uçak motorlarını geliştirmeyi hedefliyor.

Söz konusu girişim sayesinde, Türkiye'nin dünyada az sayıdaki uçak motoru üreticisinden biri olması ve bu alanda ihracatçı konumuna yükselmesi bekleniyor.

TBMM Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonu Başkanı Ziya Altunyaldız, savunma sanayisinin ülke endüstrisinin lokomotifi olduğunu söyledi.

Savunma sanayisinin teknolojik gelişmeleri de tetiklediğini aktaran Altunyaldız, Türkiye'de bu alanda büyük çalışmaların yürütüldüğünü vurguladı.

Altunyaldız, güvenlik konusunun ülke geleceğini ilgilendirdiği için bu alanda katlanılacak maliyetin düşünülemeyeceğini belirterek, "Bir yandan yerli tank, helikopter, silahlı-silahsız insansız hava araçları yapılması. Diğer yandan bunlarla, terörle mücadelede son derece etkin sonuçlar almamız, yerli tüfeğin yapılması ve seri üretime geçmesi, bakıldığında savunma sanayisinde kendisine yetme oranı açısından yükselen konumdayız. Bunu çok daha yukarıya çıkaracağız." diye konuştu.

Türkiye'nin savunma sanayisinde ihtiyacın yüzde 60'ını kendi imkanlarıyla karşıladığını anımsatan Altunyaldız, dünyanın belirli ülkelerine de ihracatın yapıldığının altını çizdi.

Milli muharip uçak ve bölgesel yolcu uçağı çalışmaları

Altunyaldız, kritik alanlarda da önemli çalışmaların yürütüldüğüne dikkati çekerek, şöyle konuştu:

Önümüzdeki dönemde milli muharip uçağımızın ve bölgesel yolcu uçağının üretilmesine yönelik projeksiyonlarımız ve çalışmalarımız var. Bu kapsamda yerli jet motoru üretilmesinde önemli bir gelişme yaşandı. İngiliz şirketiyle bir yerli firmamız, yerli jet motoru üretilmesi ve bunun 'know-how'unun Türkiye'ye ait olmasına yönelik anlaşma sağladı. Önümüzdeki dönemde ülkemiz kendi yerli jet motorunu üretme noktasına gelmiş olacak. Çok önemli bir anlaşma. Bu çalışmalar bizi savunma sanayisinde arzu ettiğimiz noktaya doğru adım adım götürecek. Bölgesinde ve dünyada güvenliğiyle kendisini önemli oyuncu olarak konumlandıran Türkiye, barış ve ve güvenliği tesis etmek için savunma sanayisi liginde yerini alacaktır.

Yerli jet motoru projesinin büyük heyecan uyandıran bir adım olduğunu dile getiren Altunyaldız, "Ar-Ge ve tasarım çalışması yapılıyor. Üretim yerine ilişkin belirli aşamadan sonra karar verilecek. Şu anda proje çalışmaları başlamış durumdadır. Üretimine ilişkin süre 3-5 yılı alacak." dedi.

PRATT&WHITNEY İLE DE MOTOR ÜRETİYOR
Kale Grubu, 2011 yılında dünya havacılık sektöründe faaliyet gösteren Pratt&Whitney ile de ortaklık yaparak, Kale Pratt&Whitney Uçak Motor San. A.Ş'yi kurmuştu.

%51 Kale Grubu, %49 Pratt & Whitney ortaklığı ile kurulmuş olan şirketin, esas faaliyet sahası uçak motor parçaları ve alt montaj grupları üretimi. Kale Pratt&Whitney, İzmir Ege Serbest Bölgesi'nde ilk fabrikasını 20,000 m2'lik alan üzerine kurulu.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/kale-grubu-rolls-royce-ile-ucak-motoru-uretecek.html Mesajı Paylaş

anafor2016

Som motoru projesi vardı. Sonuçlandı mı? Mesajı Paylaş

ocay

Yakındır.. sonuçlanır Mesajı Paylaş

putty

Bu ismin bir kendini ispat sorunu var maalesef. Gönlümüzde kimseye kolay kolay vermediğimiz kadar kredi verdik ama bir türlü netice göremiyoruz. Offset leri çıkartırsak kendi ARGE si ile tüfekler motorlar silahlar deniyor daha bir şey çıkmadı. Neler görmedik ki bu isimle cok namlulu roket atar dan 40 mm bomba atara makineli tüfekten piyade tüfeğine endüstriyel robotdan jet motoruna kadar. Güven veren son hamleyi yapamıyorlar bir türlü. Avunya vardı mesela yıllar önce ne oldu yalan oldu.

Nerede bu silah ne oldu yok oldu gitti. Niye?



Bu ne oldu mesela.


Bir türlü neticeye ulaşmıyor işleri. F35 orta gövde gibi iler alıyorlar jet motoruda öyle bir himaye görme durumuda var belli sadece netice lazım ama oda pek olmadı şimdiye kadar. Tabi jet motoru işi zor iş onda biraz daha hoşgörülüyüz umarız olur ama bayağıda zaman geçti 2015 idef inde bile olmuş mu nedir dedirten bir şeyler sergileniyordu hatırlarsanız.
Mesajı Paylaş

canıtez

Kale Havacılık Boeing'e ilk teslimatı yaptı

Kale Havacılık, Boeing'in 777X uçakları için Kruger flaplerin üretimini tamamlayarak ilk teslimatı gerçekleştirdi. 2016 yılının Ekim ayında Boeing'in Türkiye'deki ticari uçak tedarik zincirini daha da geliştirmek amacıyla Boeing, Kale Havacılık ile sözkonusu parçanın üretimini de kapsayan bir anlaşma imzalamıştı.

Kale Havacılık ayrıca Boeing 747-8 için kanat iskelet parçaları üretimine devam ederken 737-9 MAX için de kanat bağlantı elemanları, kanat iskelet parçaları ve kanat ana kirişi takviyelerinin üretimine ilişkin ihaleleri de kazandı.

Boeing Türkiye Genel Müdürü ve Ülke Temsilcisi Ayşem Sargın yaptığı açıklamada, "Boeing ve Kale Havacılık'ın 20 yılı aşan uzun soluklu ilişkisi boyunca Kale'nin yüksek kaliteli üretim kabiliyeti ve zamanında teslimat hassasiyeti gurur verici. Bu teslimatla bir üst seviyeye yükselttiğimiz başarılı iş birliğimizi, gelecekte de güçlendirerek sürdüreceğimize inancımız tam." dedi.

Sargın ayrıca "Geçtiğimiz yıl açıkladığımız Boeing Türkiye Milli Havacılık Planı ile, Türkiye ile iş birliğimizi havacılıkta stratejik ortaklığa taşıdık. Bu kapsamda, sanayi, teknoloji, servis ve ileri kabiliyet geliştirme alanlarında, Türkiye'de, Türkiye ile birlikte büyüme hedefimizi açıkladık. Bugün Kale'nin yaptığı teslimat, bu planın bir parçası olan, Boeing'in Türkiye'yi kontrol yüzeylerinde Mükemmeliyet Merkezi olarak konumlandırması yolunda da atılmış önemli bir adım. Kale Boeing'in ödüllü tedarikçisi, ve bu Kruger Flap ile daha yüksek kabiliyet gerektiren yeni bir alana adım attı. Milli Havacılık Planı ile hedefimiz, daha çok sanayicimizi bu alana girmeye teşvik ederek, Türk sanayiinin havacılık tedarik zincirindeki payını ve Türkiye'den ihraç edilen ürünlerin değerini yükseltmek." diye belirtti.

Kale Grubu Başkan Yardımcısı Osman Okyay "Boeing'in 777 model uçaklarının Krueger Flap grubunun üretimini ve montajını ve aynı tip uçakların iniş takımı parçalarının üretimini üstlendik. Bu projenin Kale Havacılık için en önemli noktası, Boeing ile uzun zamandır sürdürdüğümüz ilişkimizde ilk defa Boeing'in tasarım çalışmalarına da dahil olmamızdı. Boeing her zaman bizim mükemmel bir ortağımız oldu. Boeing ile performans ve güvene dayalı olan ilişkimizin bundan sonra da büyüyerek gelişmesi en büyük temennimiz." değerlendirmelerinde bulundu

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/kale-havacilik-boeinge-ilk-teslimati-yapti.html Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter