Türk Ekonomisi

Başlatan kimlikci, May 12, 2016, 08:05 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

anafor2016

2. Kiğılı Mesajı Paylaş

putty

Ülker her zaman ülkerdi neyine kızacağız. Zamanında gominist olanlar var asıl kızacak Mesajı Paylaş

matmat26

Star Rafinerisi bugün açılıyor. Çok büyük proje..
Hayırlı uğurlu olsun.

Mesajı Paylaş

putty

Yabancı yatırım bizim değil Azerbaycan ın kasasına girecek paralar Mesajı Paylaş

sadalone

#994
Eki 19, 2018, 02:58 ÖS Last Edit: Eki 19, 2018, 03:00 ÖS by sadalone
Bırakın yabancı portföy yatırımlarını, yabancı doğrudan yatırımlarında bile Türkiye'nin seçici davranması ve bu yatırımları sıkıca denetlemesi gerekiyor.

Ezici çoğunluğunun kendi sermayesi ve şirketlerinin oluşturmadığı bir ülke nasıl kalkınacak var mı böyle kalkınan bir ülke.YDY'lerin tabi ki ülkeye katabileceği çok şey var iş yapma kültürü, know how, kalifiye eleman yetiştirme..vb. alabileceğin maksimumunu alacaksın amacın bu olacak YDY'leri semirterek bir kalkınma hedefi değil.YDY'ler kısa vadede hızlıca belli bir seviyeye gelmek için iyidir ama uzun vadeli kalkınma da tavanımızı da çeker hatta bir engel bile olabilir.

Sermayenin gayette milliyeti vardır. Mesajı Paylaş

BATTLESTAR

Son 15 yılda Türkiyede Savunma Sanayii'nde çok ciddi bir kalkınma ve gelişme sağlandı. Ve biz bunu zorunluluktan ve gayette zor bir alana da ileri teknoloji gerektiren alanlarda yaptık .

Bu gelişmede devamlı alım garantileriyle sektörü sübvanse eden TSK'nın, ana kordinatör rolündeki SSM'in ve TSKGV'nin  ve tabiki siyasi iradenin rolü büyük oldu.


Bu model acaba diğer bazı katma değer gerektirecek alanlarda da uygulanabilir mi ?

Mesela Tarım Aletleri, Medikal Cihazlar, Otomotiv, Demiryolu ve sivil gemi üretimi, elektronik gibi alanlarda. Bu alanlarda ;


Tsk = Diğer alanlarda bunun rolünü kullanıcının direk devlet olduğu alanalarda devlet kurumları direk alımlarla sübvanse edebilir. Kullanıcının halk olduğu sektörlerde de vergi muafiyeti veya yabancı olana ek vergi getirebilir.

Savunma Sanayi Müsteşarlığı : Bunda da kritik yatırım yapılabilecek alanlar için devletin o alanda profesyonellerden oluşacak ihracat, yol haritası hazırlama, planlama işlerini yapacak işler bir yapı oluşturabilir. Örn : Tarım Sanayi Müsteşarlığı, Medikal Sanayi Müsteşarlığı vb.


TSKGV = Bunun yeri de Müsteşarlığın çalışmalarıyla kurulacak o alanda ülkedeki şirketlerin üyesi olduğu TOGG gibi , veya inşaat sektöründeki Gayrimenkul Yapı Ortaklıkları gibi ortak çatı birlikler kurulabiliir.


Buna ek fuarlar vs.


Bu model acaba işe yarar mı ? Fikirleriniz nedir ? Mesajı Paylaş

petibor

Bu rakamlar muhteşem. 


Makine ihracatı 10 ayda 14 milyar dolara ulaştı
Türkiye'nin makine ihracatı, yılın 10 ayında 2017'nin aynı dönemine göre yüzde 17,1 artarak 14 milyar dolara ulaştı

...

https://www.haberturk.com/makine-ihracati-10-ayda-14-milyar-dolara-ulasti-2207977-ekonomi Mesajı Paylaş

sadalone

VW ticari araç üretimini Türkiye'ye(Ford Otosan) kaydıracak haberleri geliyordu.Şimdi de hızla satışları artan Skoda'nın Çek Cumhuriyetinde kapasite yetmediği için Türkiye veya Bulgaristan'da yeni bir fabrika açacağı haberi var.

Ülke'de bunca araç satan VW grubu'nun en azından bir fabrikası olsun ülkede, umarım yetkililer bu konuda bir şeyler yaparlar.

https://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/autobauer-volkswagen-plant-neue-standorte-fuer-elektroautos/23385576.html Mesajı Paylaş

petibor

Azerbaycan'ın rafinerisi hariç hiç büyük yabancı yatırım çekemedik bu dönemde maalesef. Mesajı Paylaş

HDS

VW çok çingene firmadır. Gelişi de dertli olur. Kolay değil.

Ford ve Otosan ile anlaşmaları da kolay değil. Bakalım. Mesajı Paylaş

Çıspıntır

Erdoğan zamanında çok uğraşmıştı VW i Türkiye ye getirebilmek için. Türkiyede en çok araç satan 3. Firmasınız yok öyle yatırım yapmamak falan diye çemkiriyordu. Gelsin bence. Vergi indirimine uğrasın biraz, belki ileride tokk kapılı golf hayalimi gerçekleştirebilirim. Mesajı Paylaş

petibor

Belki iyi haberde olabilir bu yabancı yatırımın yavaşlaması. Harzemşah ın Çin için geçen dedikleri yabancı yatırıma karşı endişemi arttırdı aslında. Dünyanın bütün doğrularına ters biliyorum ama bizim yabancıyı da durdurmadan geleceğimizi yerli firmalar üstüne ve zengin vatandaşlar üzerine kurmamız gerekiyor. Yabancı yatırıma dayalı kalkınma çalışanların fakirliğini ülkeye dayatıyor buda toplamda ülkede bence kalkınmayı frenliyor. 2. dünya savaşı sonrası Almanya gibi bizim refahı artmış insanlarına dayalı bir kalkınma modelini öncelikli belirlememiz gerek. Yabancı yatırım gelecek yada kalacak endişesi ile hep işçi maliyetini baskılıyoruz gibi geliyor bana. Bundan artık vazgeçip gidecek olanın gitmesine gelmeyecek olanın gelmemesine rıza göstermek gerek. Türkiye artık kendi dinamikleri ile kalkınmalı daha doğrusu bunu öncelikli kılıp halkının refahını yükseltmeye bu uğurda gelecek olan yabancı firmalardan korkmaması lazım. Gelecek olan yine tabi başımızın tacı olacak ama bizi böyle kabul edip para kazanacağına inanan gelmeli yoksa fakir Türk işçisi mühendisi ile onları tavlamaktan vazgeçmeliyiz. Mesajı Paylaş

HDS

VW biraz Alman devleti gibi. VW ile iletişim de siyasetten çok etkileniyor. VW ve yatırımları da Alman devletinin uzun erimli siyasi-ekonomik emellerle ile örtüşmeye çalışıyor.

Bahsettiğimiz firma, AB'nin iki ucunu, Çek ve İspanya'yı kendine bağlamış. Polonya-Romanya'yı da bunun alt yüklenicisi olarak çıpalamış falan bir firma. RTE o zaman ittirmesine rağmen gelmedi ise, o zaman Almanya bunu istemediğindendir aslında. Hatta, 3 senedir falan bize verdikleri bir dolu tedarik işini de Merkel teyzenin emri ile kesmeye başlamışlardı. Çok insanı da mağdur ettiler.

Belki şimdi geri dönüyordur, lakin, belli olmaz, ben pek de emin değilim. Artık da güvenmiyorum. Ama VW Türkiye'ye kendi adı ile yatırım yapmayı düşünüyorsa bu Alman hükumeti yap diyor ya da artık "yapma" demiyor diyedir.

Gün sonunda, çingenedir. :P


@putty, AB kaynaklı direk yatırımların çoğu, gerek veren sebepli, gerekse de alan sebepli olarak, Polonya, Romanya, Bulgaristan, Çekya dolaylarına aktı, akıyor uzun süredir. Burada bize gelmemesi normal. Ama artık Almanya bu ülkelerde çalışacak adam da bırakmadı. Yine de kıçı kırık Bulgaristan'da bile inanılmaz otomotiv organize sanayileri falan çıktı. Razgad'da dahi var yahu.  :) Mesajı Paylaş

petibor

Bizede gelmeleri için çalışalım ama bunun için halkımızı fakir tutmak zorunda kalmayalım. İspanya fakir halkı ile gelişmiyor bir yerden sonra artık yabancı yatırım için cazip olma özelliğini kaybetmek gerekiyor bu kötü değil ulaşılmaya çalışılan bir hedeftir elbette. 400 dolar asgar ücretin altında kalırsan yabancı yatırım için cazipsindir yoksa Bulgaristan a gider yatırım. Biz küçük krizlerle 300 dolara indik ama 400 dolarlara kadarda çıktı yani doğal çizgimiz 450 dolar asgari ücret ve ilk toplu sözleşmelerde bu yine sağlanacaktır buda WV i endişeneldirebilir haliyle. Bunu göz ardı etmemek gerek Türkler zenginleşiyor yabancı yatırımda bilinen anlamı ile fakir işçiye gider. Türkiye 600 dolar asgari ücretli bir ülke olarak kendini yeni bir formata sokmalı ve yoluna öyle devam etmeli. Bu durumda artık WV nin bize otomobil montaj fabrikası düşünmeyeceğine razı olmamız gerek. İspanya gibi gelişmeliyiz bundan sonra Polonya gibi değil. Biz Polonya modelini aştık artık bence. Hep WV için cazip ülke olarak kalmak zaten başarısızlığın en dibidir Cumhuriyet bununla mutlu olamaz idealimiz bu olmamalı. Herkes ister WV gelsin ama bu fakirliktir biz WV nin ucuz araba üretmek için gelmek istemeyeceği kadar zangin olmalıyız artık. Çok fazla fakir yaşadık artık çizginin üstüne çıkıp başka bir mücadeleye başlamamız İspanya gibi zengin mutlu halkı ile yola devam etmemiz gerek. Zira bir altı için yola devam etme seçeneği de pek kalmadı gerçekten zenginliyoruz bunu halkı ile daha fazla paylaşmaktan kaçamayacak bu bünye yolun sonu yani o anlamda. Mesajı Paylaş

sadalone

Putty aynen katılıyorum.VW gelsin yatırım yapsın bize bir zararı olmaz zaten sektörün %80'in den fazlası ihracat yapıyor bu konuda dünya'da en yüksek biziz.

Ama bizim kalkınmamızın ana bileşeni milli şirketler milli sermaye üzerinden olmak zorunda dolayısıyla kalkınma konusunda alınacak kararlar örneğin VW'ye göre değil yerli ve milli otomobile göre olmak zorunda.



Sayfanın başlarında da ben bunu yazmıştım.

'' Bırakın yabancı portföy yatırımlarını, yabancı doğrudan yatırımlarında bile Türkiye'nin seçici davranması ve bu yatırımları sıkıca denetlemesi gerekiyor.

Ezici çoğunluğunun kendi sermayesi ve şirketlerinin oluşturmadığı bir ülke nasıl kalkınacak var mı böyle kalkınan bir ülke.YDY'lerin tabi ki ülkeye katabileceği çok şey var iş yapma kültürü, know how, kalifiye eleman yetiştirme..vb. alabileceğin maksimumunu alacaksın amacın bu olacak YDY'leri semirterek bir kalkınma hedefi değil.YDY'ler kısa vadede hızlıca belli bir seviyeye gelmek için iyidir ama uzun vadeli kalkınma da tavanımızı da çeker hatta bir engel bile olabilir.

Sermayenin gayette milliyeti vardır. '' Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter