Türk Ekonomisi

Başlatan kimlikci, May 12, 2016, 08:05 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

TolgaHM

Biz ne zaman Koreliler , Japonlar olmadan köprü yapabileceğiz. :) Mesajı Paylaş

Destiny

Bu köprüdemi yap-işlet-devret olacak. Devlette bunlara ayıracak kaynak yokmu yani. 3-4 sene sürecek inşa sürecine her yıl 1-2 milyar dolar aktararak yaptıramıyormuyuz. Yap-işlet-devret modeline nasıl göz yumuluyor anlaşılır gibi değil. Verilen garantilerde optimumun optimumu yani mümkünü yok ulaşılabilecek garantiler değil. He noluyor devletin kasasından çıkıyor yani gene veriyoruz gene veriyoruz. Devlet koalisyon firmalarından uzun vadeli kredi çekmiş gibi oluyor. Adamlar yaptığının bir kaç katını cebe indiriyorlar sözleşme sürecinde zaten. Sözleşmenin yapıldığı kurda nasıl ekstradan zarara soktuğu malumumuz. Bunu başkalarınada ödetiyorlar üstelik. Neden özel ulaşım firmaları ve lojistik firmaları bu yollara mecbur bırakılıyor anlamıyorum. Bunu dahada dolaylandırdığımızda bu millete her şekilde giydiriliyor bunların ücreti. Kimse geçmiyorsa daha doğrusu geçemiyorsa bu yolların mantığı nedir ayrıca. Kısaca cebimizden, soframıza, soframızdan, ulaşımımıza kadar bunun etkilerini fazlasıyla hissediyoruz. Mesajı Paylaş

anafor2016

geçiş ücreti belli mi? Fiyat TL ile mi? Mesajı Paylaş

BETONBEY

Ülkede yılların altyapı eksikliği var. Alt alta koyulduğunda 50-60 milyar dolar çıkar sadece son 10 senede yapılanlar...

Nereden gelecek değirmenin suyu...

Bunca savunma sanayi projesi, daha yapılması gereken altyapı yatırımları, demiryolları...

Yenilenmesi gereken askeri envanter...

Bütçe dengeleri dışına çıkmadan nasıl olacak bu kadar yatırım devlet eliyle ? Mesajı Paylaş

Dunedain

Geçiş ücreti 15 avro. Tabi ki yerli ve milli avrolarımız ile ödeyeceğiz. Mesajı Paylaş

minigitav

Ortada henüz ihale yok,sözleşme yok,belirlenmiş fiyat yok.sadece teklifler açıldı.her teklifin işletme süresi farklı.dolayısı ile fiyatın en belirleyici unsuru bu olacağından neyi konuşuyorsunuz Mesajı Paylaş

HDS

@Destiny, İşin başında mümkünse Japon, olmadı hiç değilse Koreli olmadıkça o Cengiz sence nasıl bir köprü yapar?

Malesef firmalarımız bu büyüklükteki projeleri ele alabilecek "ciddiyeti" kaybettiler. Ciddi olabilecek firmalarımız ise sermayeyi kaptırdılar. Bir nesil sonra belki Cengiz'in varisleri bizim şeyimizi şeyapmaktansa oturup doğru dürüst bir inşaat firması haline evriltirler firmalarını.

Körfez köprüsünde halatın koptuğu ile yırttık.

@Betonbey, halen ve halen, Türkiye'nin en büyük üç sanayileşmiş şehri olan İstanbul-Kocaeli-Bursa'yı dandik bir devlet karayolu bağlıyor. Rampalarda uçmak bedava. Bir limana falan ulaşacaksan bu yolu kat etmek zorundasın. Hakikaten biz hacmimizin çok çok altında altyapı ile yırtmaya çalışıyoruz, idare ediyoruz.

Henüz kendimizi hovardalıkla suçlamak için çok erken. Daha ohoooooo.


Ha, tabi bok mu vardı denecek de kırk bin proje sayılabilir. Başta M. Gökçek tipi projeler olmak üzere. Mesajı Paylaş


sadalone

Ne yani cezalar bir gelir,bir iş kolu mu olacak?Trafiği ihlal etmemizi çok isteyecek birileri olacak yani.

Ben bu sene Osmancık'da bu elektronik radar yüzünden 500 liraya yakın ceza yedim eğer özel sektör bu işe girerse ceza yazmak için ne tuzaklar kuracaklarını tahmin bile edemiyorum ama küçücük bir ilçede 3.havalimanını yapanlardan bile daha fazla kar edebilir. :D Mesajı Paylaş

anafor2016

İstanbul d100 karayolunda hiz ihlali ve temdeki güvenlik şeridi ihlali cezalarını yakalayacak firma iyi para kazanır. %5 komisyon bile ihya eder.

Açıkçası bu çalışma yapılırsa çok sevinirim. Bence ceza uygulaması istanbulda şart. Yoksa eğitimle falan birşey düzelmiyor. Mesajı Paylaş

anafor2016


HDS

@anafor, Hangi eğitimle?  :D
Bir trafik eğitimi falan var da haberimiz mi yok?

İyi trafik denetimi muhakkak şart. Cezalar da acımasız olmalı. Ama önce verir sonra kontrol edersin. Türk insanı zaten yarı ile zır cahil arasında bir yerlerde geziyor. Ama en azından belirli bazı kuralları falan bilmek gerek. Devlet bu konuda salıyor çayıra. Belediyeler de üzerlerine bir vazife almıyor. Adam döner kavşak koyuyor, tabelalıyor, yere "Yol Ver" yazıyor, ama bizim memleketin adamı ne bilsin döner kavşağı?

Son on yılda trafik işaretlerimiz AB uyumu ile değişiyor. Yenilerini bilen yok.

Bizim memleketin adamının terbiyesi cebinden oluyor. Cebinden canını yakacaksın. Denetim, hatta TÜV-Türk gibi sıkı denetim hoş. Ama bu sefer de "Aman nemelazım.." der her yerde 30'la gider memleket insanı. Batarız.  :) Mesajı Paylaş

southwater

Eğitim şartsa, o zaman Köy Enstitüleri 2.0!
Cidden.
Yatılı okul, askeri disiplin = başarı!
Ailelere bırakılamaz bu işler, artık.

Sonra bol sınavla, tarama ile akademik olarak başarılıları seç.
Sportif başarılıları ayır.
Müzik vb. başarıları olanları ayır.
İlgili birimlere gönder = Başarı Mesajı Paylaş

HDS

Sorun zaten aileler.. Okumuşu ayrı dert, cahili ayrı dert..  ::) Mesajı Paylaş

anafor2016

#59
Şub 16, 2017, 10:21 ÖÖ Last Edit: Şub 16, 2017, 10:23 ÖÖ by anafor2016
Yerden göğe kadar haklısınız, trafik için adam gibi bir eğitim vermiyoruz. Versekde toplum olarak eğitilmek gibi bir derdimiz yok, zaten bilgisizliğimizi kabul etmiyoruz ki

bakın çok ibretllik trafikdeki ciddiyetimiz ve davranışlarımızın bir özeti

https://www.youtube.com/watch?v=bWFL7B7IWUw Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter