Sahil Güvenlik 600t OPV Projesi

Başlatan ocay, Nis 21, 2016, 05:15 ÖÖ

« önceki - sonraki »

ocay

SGK 1-2 Hafta denizde kalan hızlı karakol gemisi istiyormuş



The Turkish Coast Guard Command are looking to expand their range of sea and air assets to assist in the coverage of territorial waters.

Additional assets are also needed to assist in stopping and securing migrants looking to transit across the Aegean and Mediterranean Seas. Hundreds of thousands of migrants in Turkey, mostly Syrian but also significant numbers of Afghans, wait their chance to cross into the EU.

Present at the Offshore Patrol and Surveillance conference in Portsmouth on 19 April an official from the Coast Guard Command said that as migrants were in the country legally there was nothing the coastguard could do until they were actually at sea.

Some of the crossings from Turkey to Greece were so short that the coastguard had less than 15 minutes to intercept before the boats entered Greek waters, so expanding the fleet capability was high on the agenda.

'We are looking for a ship that can operate for a long period of time. You have to be available at the scene [of migrant crossings] all the time and in all weather conditions,' said the official.

'The vessel would need to be capable of being at sea for one or two weeks but it would need to be fast. We also need to increase the number of maritime patrol aircraft in the air component, and we have tested [UAVs] as well, three or four models and we are looking at different ones as well.'

Two main routes support migrant and refugee crossing into Europe, known as Central and East. At present there are thought to be 800,000 people waiting to cross from the main central hub, Libya.

The current annual total of crossing via that route is around 150,000, meaning that it would take five years to clear the backlog.

Another challenge for European forces operating in the area is the inability to enter Libyan waters to stop the traffickers at source and turn the boats around before they enter deep water, on account of their not having previously been a centralised government since 2011.

A new national unity government has been given backing by a number of countries, including the UK.


https://www.shephardmedia.com/news/imps-news/turkish-coast-guard-seeks-new-patrol-ship/
Mesajı Paylaş

sailordream

Bu mülteci konusu Sahil Güvenliği güçlendirmek için iyi bir mazeret oldu. Her ne kadar 600 tonluk gemiler mülteci kovalamak yada kurtarmakta kullanılmayacak olsa da Dost sınıfı ile küçük tekneler arasındaki boşluğu dolduracak bir yerde olacak. RFI dökümanlarını görmek gerek helikopter pisti yada mother ship gibi olup daha küçük tekneler mi taşıyacak acaba. Beklentim Tuzla sınıfının büyüğü tarzında olacağı yönünde. Mesajı Paylaş

HDS

Bizim TT Hücumbot projesini de buradan mı yürütmeliydik acaba diye düşünüyor insan.. Mesajı Paylaş

sailordream

Keşke HDS hocam bu ayakları sağlam basan bir proje, ama biz hücümbot projesinde yürümüyor adeta uçuyoruz. 45+ knotlarda seyir süratleri filan. Onun dünyada henüz bir örneği yok. Mesajı Paylaş

HDS

Orası da öyle. Denizci teknik zevat çok saçmalamaz aslında. En aklı başında adamlar onlar. Bana sanki "Bir deneyin bakalım, neler yapabiliyorsunuz.." serbestisi gibi gelmişti. Bakalım ne olacak. Mesajı Paylaş

murattekin

Hellenic Seaways'in Highspeed katamaranlarını takip edeceklerdir.   :P Mesajı Paylaş
Murat Tekin

sailordream

Sayın HDS hepimiz ilk anda "Bir deneyin bakalım, neler yapabiliyorsunuz.."  düşüncesinde olduklarını kabul ettik ama şartnamede bunu sürdürebilmek için 57mm baş toplarını da kabul içine alınca -ki ana sebebi hafiflik- artık ciddi ciddi bunu istediklerini düşünmeye başladık iki farklı sınıf ve prensipte hücümbotumuz olacak diye şaşkın bir biçimde düşünüyoruz. Beklentimiz hala son dönemeçte istekleri daha mantıklı sevyelere çekecekleri yönündedir...

Bu 600 tonluklardan da çok güzel bir ihraç ürünü OPV çıkmasını bekliyorum. Mesajı Paylaş

ocay

DzKK 57mm'ye mi dönmek istiyor? ilginç ve mantıksız değil.. Mesajı Paylaş

sailordream

Konuyu 600 tondan çok çıkartmadan hemen cevap vereyim.
Mantıksız olan 57mm top dahi olabilir gibi yuvarlak cümle kullanmaları değil, 50+ knot sürat istemeleri. O sürati isteyince durumu kurtarabilmek için caresizce başka şeylerden fedakarlık etmek zorunda kalıyorlar. Sadece baş top çapı değil harekat sığası faydalı yükler vs vs... Mesajı Paylaş

putty

Bu koskoca 150 araç kapasiteli gemi  60 knot hızla gidebiliyor
Teknoloji izin verdiğine göre birileri denemek istiyor olabilir
Hücumbot niye bu koca gemiden 10 knot daha yavaş gidemesin




https://www.youtube.com/watch?v=yJc-fbp8NiM Mesajı Paylaş

Saturn5

Hücumbotları da bu gemi kadar büyük yaparsan onlarda gider. Mesela sadece hız değil. O hızı sağlayacak motoru, şanzımanı, şaftı, dümenü,  yakıtı, yağı vs. vs alt sistemi, hücumbot büyüklüğünde bir platforma sıkıştırmak. Mesajı Paylaş
Bilgi sahibi olmadan, fikir sahibi olunmaz.

sailordream

@putty Cahil misin troll müsün nesin, geçmişten beri sevmem de gelecekte de saygı duymam sana. Diğer forumların hepsinden atılmış ismi, adresi, cismi olmayan ne olduğu belirsiz bir şeysin.

Forum okuyanlarında yaptığın salakça paylaşım yüzünden yanlış fikirler oluşmasın diye düzeltiyorum bu forum da sana yazacağım ilk ve tek cevap bu olacak.

99 metrelik tamamen sivil tasarım için yapılmış bir tasarım ile 50-60 metrelik askeri kavramalara göre  tasarlanıp ikili üçlü yedeklemeli sistemler ile yapılmış gemileri onu yapan bunu da yapar diye düşünmek mantığının karşılığı zeka ile bağdaşık değildir.
Bu sistemde 2 adet lm 2500 vardır birazcık bilen lm 2500 kutularının dahi hücumbot büyüklüğündeki gemiler için çok büyük olduğunu genel kültür olarak bilir hatta hucümbot tekne gövde genişliğinden daha geniştir.

Bu gemide elde edilen yarı yüklü anlık sürat arkdan 20 knot rüzgar ile 51 knottur daha da artabilir diye ifade edilir. Bu gemi kullanım ömrü yada garanti süresince 50 knot maximum sürati garati eder. Askeri gemilerden ise genel olarak operasyonel olduğu anda istenilen süratler hep sabittir. Yani bir sürati o an gördü diye bu gemiler belki bir daha asla o süratlere ulaşamama ihtimalindedir. Ve bu koca gemi bir hücumbot kadar güvenli ve sağlam değildir. Mesajı Paylaş

Sabri Ünal

Putty de biliyor ama kendisini olduğu gibi kabul etmek lazım.

Az lodos olunca Marmara'da İstanbul Bursa yapamayan gemileri Fırkateyn veya Hücumbot ile karıştırmamak lazım diye düşünüyorum. Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

putty

Ben internette örneğini buldum koydum olmaz yada olur diye atmıyorum. Bir sürü tersanede çalışan adam yaparız demiş başka ömrünü denizlere adamış kurmaylar yapın demiş sen tutmuş yapılamaz diyorsun sonrada bunda bir iş var deyip google da gemilere bakıyorum 50 knot hızda gemi olmayacak bir şey değilmiş fiziğe aykırı filan değil mevcut teknolojiye de aykırı değil belliki yapmış adamlar işte üstelik senin yapılmaz dediğinden % 20 daha hızlı.
Hücumbot da küçük bir gemi değil ki korvet den az daha küçük sınırlarını zorlarsan. Ben inanıyorum 50 knot günümüzün su jet leri ile başarılır.
Hakaretlerini saygısızlığını esefle kınıyorum ve sana iade ediyorum.

Mesajı Paylaş

ocay

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bora-class_guided_missile_hovercraft

DzKK'nin 50+ knot isterini gerçekleştirmek herhalde konvansiyonel olmayan dizaynlardan geçiyor. Bora sınıfı ya da Skjold gibi.

Bunların götürülerini iyi değerlendirmek gerekli.

MRTP-45 gibi kompozit gövdeli derin-V dizaynlar silah-sensör yerleştirmek için ideal değiller.

Biraz aşağılara çekip muharebe anında sustained 40knot falan istemek daha mantıklı gibi geliyor ya bakalım.. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter